KUVA: Anna Verikov

Ajatuksia laidasta laitaan, mutta monesti liittyen jollain tavalla ortodoksisuuteen. Olen ortodoksi ja pappi, mutta en kirjoita siinä ominaisuudessa, että mielipiteeni edustaisivat ortodoksisen kirkon virallista kantaa. (Toistaalta en ole omasta mielestäni myöskään kirjoittanut mitään sellaista, joka olisi jotenkin kirkon opetuksen vastaista.)
Kenties on parempi vain todeta, että tässä eräs Andrei vuodattaa ajatuksiaan kirjalliseen muotoon toisten ihmisten luettavaksi.

Olkaa hyvä!

maanantai 25. lokakuuta 2010

236

Olen kirjoittanut blogiani reilut puolitoista vuotta. Juttuja on kertynyt 236 (+tämä), joka on mielestäni ihan kiitettävä määrä.
Blogi on ollut jonkinlainen ukkosenjohdatin minulle. Eihän sitä todellakaan voi kaikkea kaataa perheen taikka seurakuntalaisten niskaan. Parempi on kirjoittaa blogiin, jota joku saattaa lukea.

Vielä kaksi viikkoa sitten blogissani kävi 2-12 ihmistä päivässä. Ainoat poikkeukset olivat ne päivät, kun olin laittanut linkin Facebookkiin. Tuolloin saattoi melkein 40 ihmistä käydä lukemassa blogiani.

Viimeisin viikon ajan lukijoita on ollut noin 500, joka on "hitusen" enemmän kuin aiemmin. Pääsin arvoon arvaamattomaan, kun Ortodoksi.net -sivusto päätti lainata blogiani ja linkittää sen.

En aio nyt ihan heti palata tähän tuttuun homo-aiheeseen. vaikka se edelleen jyllääkin julkisuudessa. Saatan kyllä kirjoittaa jossain vaiheessa vielä sen kolmannen osan, jossa asiaa tarkastellaan hieman laajemmin, koko Kirkon kannalta. Mutta ei nyt!
Pahoittelen sitä, että kommenttien jättäminen on niin vaikeaa. Toisaalta, en halua tehdä blogistani keskustelufoorumia (minulla on niistä huonoja kokemuksia).
Jos haluaa sanoa jotain, niin palautetta otan vastaan suoraan minun kirkolliseen sähköpostiini: andrei.verikov§ort.fi (pykälä on @ oikeesti)


Nyt haluan jatkaa liturgian historian tutkimista, joka on minulle vähän niin kuin sellainen työtä tukeva harrastus. Lisäksi yritän lukea myös kommentaareja, jotka liittyvät Evankeliumiin. Varmasti liitän niitäkin juttuja blogiini. Siihen asti toivotan nautinnollisia lukuhetkiä...

...jos aika tulee pitkäksi, niin täältä tosiaan löytyy 236 muuta juttua luettavaksi.